Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gołańczy

Ważna informacja dotycząca wniosków o dodatek węglowy

Utworzono dnia 16.09.2022

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gołańczy, jako jednostka realizująca zadanie związane z wypłatą dodatku węglowego informuje, że zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. poz. 1692)  przyznanie dodatku węglowego nie wymaga decyzji administracyjnej, a informacja o przyznaniu przesyłana jest na podany w złożonym wniosku adres email. W przypadku braku adresu email wnioskodawca może osobiście otrzymać informację o przyznaniu dodatku w siedzibie organu wydającego.

W obowiązującym stanie prawnym organ rozpatrujący ma 1 miesiąc na rozpatrzenie wniosku o dodatek węglowy. Jednakże uwarunkowane jest to posiadaniem środków finansowych na ten cel, przekazywanych przez Wojewodę. Ponadto w aktualnym procesie legislacyjnym uchwalany jest projekt rozporządzenia, które zasadniczo zmienia dotychczasowe zasady przyznawania dodatku węglowego.

W związku z powyższym, biorąc pod uwagę kończący się termin rozpatrzenia wniosku o dodatek węglowy, a także brak możliwości rozpatrzenia tych wniosków w obowiązującym miesięcznym terminie, tut. Ośrodek podjął działania mające na celu poinformowanie Wnioskodawców o aktualnym statusie złożonych przez nich wniosków.

Na podane we wnioskach adresy email przesłane zostaną zawiadomienia o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy ze względu na jej skomplikowany charakter - do czasu wydania przez ustawodawcę ostatecznych rozstrzygnięć i przepisów określających przyznanie dodatku węglowego oraz otrzymania środków finansowych, natomiast jeśli Wnioskodawca nie podał we wniosku adresu email, może osobiście otrzymać informacje o statusie jego sprawy w siedzibie Ośrodka, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:30 do 15:30 oraz telefonicznie pod numerami telefonów: 451 168 294, 512 222 050, 516 144 836.